En härlig balkonglunch till!



En underbar balkonglunch till! Emi vilade och plötsligt dök det upp ett litet katthuvud i det 5cm stora glappet mellan skivan som skijer min och grannens balkong åt. Hon flög upp på alla fyra och såg alldeles förvånad ut och bara tittade på katten sen på mig, sen på katten, med huvudet på sné. Sen försvann katten, då stod hon kvar och pep en stund innan hon la sig ner igen och jag läste lite. Sen började grannen sopa, skrubba och sen misshandla sin balkong (eller liknande, massa oväsen i alla fall).

Känns som om jag borde ha pluggat mer idag. Ska jobbat på montmartre ikväll, tjäna lite pengar är ju alltid bra. Känns som om det var ett tag sen jag jobbade där... (19:e, innan Barcelona). Ska faktiskt bli kul att träffa folket där ikväll!

Dagens träning:
Gymma 50 min: rygg, ben, axlar, mage. Cyklade med Emi dit och tillbaka (i slowmotion när hon är med), sen låg hon i receptionen uner tiden. Kul att man kan ha med hunden till gymmet! (Fast  går inte alltid, får fråga först.)

Idag när jag satt vid receptionen och knöt skorna kom en liten gråhårig tant i påskgult linne och ville låna wii-kontrollen! Vi har ju nintendo wii med balansplatta och så på gymmet, och där stod hon sen och spelade och tränade balans!!

Körde också Sanna Kallurs 15 min corepass igen.
För att utvecklas måste man utmana kroppen. Det är viktigt att förändra träningen...blablabla..
Men jag känner mig som en osmidig elefant på 2 ton när jag ska göra de där övningarna, ser inte alls lika graciöst ut som bilderna på Sanna!

Skulle se om jag hittade nån av bilderna på nätet...gjorde jag inte. Hittade denna istället:


(källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article1623357.ab)

Efter ett träningspass med Carolina Klüft på uppladdningsarenan i Fukuoka. I arikeln citeras Rickard Nilsson: "Du kan vara stark som en traktor eller stark som en Ferrari"... stark är hon i alla fall. Och svär en massa under träningspassen, det kansk man borde prova?

Fast biffig vill jag ändå inte bli! Vad är mitt mål med träningen då? Det ver jag faktiskt inte. Må bra. Orka göra mycket kul när jag känner för det, speciellt på somrarna (vandra, spela volleyboll, paddla kajak, cykla, gå långa skogsrundor), och kunna göra det utan att skada sig. Jag tror det är en en förutsättning att man tränar lite allsidigt om man ska klara att leva som jag gör ibland utan att skada sig. Bara det där restaurangjobbet sliter i ju axlar och handleder.

Det känns konsitgt att inte springa göteborgsvarvet i år. Jag som skulle slå rekord och allt. Resan upp är kul, och varvet är kul med alla dessa springande människor och denna underhållande publik! Får väl bli nästa år... Förhoppningsvis är det ingen närstående som fyller jämnt eller gifter sig nåt annat viktigt just precis då. (HUR tänker folk som lägger viktiga fester på samma dag som göteborgsvarvet!?)

Mina tider på Göteborgsvarvet (21km):
2004: 2.08
2005: 2.04
2007: 1.51
2008: 1.44
nästa: under 1.40

Varför springa då? För att det är såååååå underbart när man hittar rätt känsla. Flyga fram på lätta ben i en vacker värld. Så enkelt är det. :D

Dagens musik:
Idag har jag spelat tvärflöjt! Först kände jag att fingrarna inte ville följa med, och andningen stämnde inte...men sen glömde jag av det och bara spelade och spelade. Slutande med Andante Semplice av Graham Lyon, en underbart vacker låt. Var för en stund helt borta från omvärlden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0