Frukost på balkongen idag!

Sen frukost på balkongen idag, och sen cadda på ett jobb jag gör åt mamma en stund. Sen ut i underbara vädret! Härligt!

Dagens musik:
Sofia Loell har jag lyssnat på mycket idag. Såg på bilderna på hennes sida på facebook att min engelsklärare spelat gitarr i hennes band. Lite förvånad faktiskt. :P

Dagens träning:
...och visst blev det ett löppass idag, och vilket pass! 75 minuter löpning i underbart väder! Skönstavik och Västa mark.
Var ute i 85 min vid lunchtid, 10 min vila när vi nästan var hemma medan Emi busade med trevlig jämnårig flatcoatedtjej.

Härligt att kunna gå från förra löppassets vinterbyxor och vindtät jacka till trekvartsbyxor och tunn långarmad! ...och Emi njöt av alla dofter och intryck. Mest kopplad, men skötte sig jättebra även när hon var lös idag. Men när vi kom hem var det en mycket trött hund, som deckade i en hög på vardagsrumsgolvet efter att ha tömt vattenskålen.

Efter en lång springrunda

Och hälsenorna hängde med idag, de gillar lite varmare väder tror jag..... hoppas de håller, så skönt att springa dagar som denna.... man hinner bli glad flera gånger om av tex söta tanterna i vantar, mössor, vinterjackor och solglasögon, trevliga hundägare, den orädda ekorren på räcket, alla som smeker sina båtar och gör dem redo för sommaren och inte minst alla mysiga minnen från skönstaviks badplats där jag, Emi och Anna var väldigt mycket förra april, maj, juni.

Längesen jag sprang längre pass såhär...kollade i träningsdagboken...i år har jag bara haft 4pass över 50min, inget över timmen... så känns riktigt bra idag!

Provade också Sanna Kallurs 15min-corepass som stod i Runner's World... sen läste jag en artikel om sanningen. Följande myter stämmer INTE:
  • Stretching botar träningsvärk.
  • Man behöver inte träna om man har bra grundkondis.
  • Man bränner mer om man springer långt och lugnare än kort och snabbare.
  • Man bränner mer om man tränar på morgonen.
  • Man blir tjock av fett. Haha, måste citera denna: "Att man blir fet av fett är ungefär lika sant som att man blir grön av grönsaker. Du blir tjock om du äter mer kalorier än vad du gör av med, vare sig det är ost eller riskakor."
Kanske vi lärt oss nått nytt idag. :P


Kommentarer
Postat av: Maria

Åå, vad härligt det ser ut i din lägenhet! :) Bra sprunget också! Jag längtar hem till Sverige nu.. Vi hade bara 13 grader här idag. 13 grader och spöregn, Ni åkte verklgien hem i rätt tid ;) Puss

2009-04-02 @ 21:43:13
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0