Söndag med johannishus, snabb båt och underbar konsert!


Dagen i spenderades i Johannishus, där mamma och Rolf nästan bor över sommaren. Idyll (i min värld) men säsongens senaste skor kramandes och pustandes efter morgonturen och springkläderna på linan ovan. Det blev en kort skogspromenad, simtur i Slättanäs, tvättning av bil och god lunch! Potatissallad med egenodlad potatis, gräslök och persilja, kompisars odlade gurkor, och kyckling och majs från ica. Gott. =) Efterrätt bestående av vaniljsglass från ica och jättegoda nyplockade björnbär från kuggeboda!



På eftermiddagen sen bar det av i full fart i 45-knots-båten med Patrik och hans kompisar (som är släkt med ägaren till den) . Wow vad kul det var! Otroligt vackert i och utanför Karlskronas och Ronnebys skärgård. Solen speglade sig och det var rätt lugnt på havet. Kan tänka mig man flyger rätt högt annars. :P Weeee, vad jag vill åka meeeer! Tyvärr vågade jag inte ha kameran när vi körde. Tog fram den först när vi nästan var framme vid Karön.



...och det blev bara bättre! Karö är otroligt vackert. De hade byggt upp en scen så man såg vattnet i bakgrunden, det serverades god grillbricka, och kvällen var varm och vacker. Vi var ett stort gäng som slog oss ner i mitten av allt. Mysigt.

Förbandet är jättebra! Lite country-stuk sådär. Det var jag inte alls beredd på! Jag skulle kunna bara sett dem och varit hur nöjd som helst! Men Caj var bra han med. Han har en skön avslappnad stil, och han gör sig mycket bättre live än på spotify, kom jag fram till. ;)



Frida Öhrn längst till vänster, känner ni igen henne från "Oh Laura- Release me"?
Linda Ström i mitten, vilken mäktig röst hon har!
Charlotte Centervall till höger, och oj vad jag vill spela gitarr som henne!
Emma Essinger på sax, och en sjungande Lindus Norda gjorde också besök på scenen.
Vacker duo med Charlotte och Caj strax innan båtfärden hem...

Kommentarer
Postat av: hanna

Låter som en toppendag! Såg ett inslag med Frida o co på tv eller youtube för ett tag sen? Mkt bra:)! Nu kommer jag snart hem och då ses vi! Uppdatering behövs:)! kram

2009-08-12 @ 00:01:13
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Maria

Wow, vad vackert! :) Är det den där ön utanför Ronneby som alla verkar prata om? En sådan där båt vill jag också ha!

2009-08-31 @ 20:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0