Böda Sand dag 1 och dag 2

Lördag
Skulle jobbat 14-21.30, men sen slog åskan ner så alla bilalarm på hela drottninggatan gick och folk flydde in från utomhusserveringen. Då behövdes inte jag längre och jag kom iväg i god tid. Perfekt tid att köra på, ingen trafik och bara lite mindre regnskurar. Började på Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes" som ljudbok. Spännande! Skulle kunna kört till Kiruna eller nåt med den kändes det som! ...och jag som var orolig att jag skulle bli trött... hehe. Framme 22.30, en halvtimme innan de låser bommarna för natten.

Det var stora vattenpölar överallt och jag bar packning i röda gummistövlar och orange skjorts, mycket stiligt. Men nu är jag på camping, och en av dess stora fördelar är alla ser ut lite hursomhelst närsomhelst. :P

Regnet vräkte ner och mamma och Rolf som checkat in mig stannade och drack te med mig och vi spanade in årets infoblad i väntan på att störtskuren skulle avta.

Nyheter för i år är en tempererad hunddusch i ett litet rum med glasdörr och en trappa upp för hunden så man inte behöver böja på ryggen, sen finns hårtork och allt. :P Nytt är också en hundrastgård, men den har vi inte spanat in än.

Dag 2
Frukost hos mig, sen hoppade vi ut med stolarna utanför min verandra så fort solen tittade fram.... som svenska campare alltid gör.


Sen kom två vänner till familjen upp. De vi var på Tjärö och massa andra utflykter och resor med. Bara hurtiga och glada och trevliga. Vi gick upp till Fagerrör, gick väl en mil eller så, sen lunchpaus vid stranden och smalspårståg till Trollskogen och tillbaka. Det råkade stå där och skulle gå precis när vi kom, så vi bara hängde på. Mysigt genom massa blåbärsris och barrskogar.
 

Lycklig hund och lycklig matte.

Bra väder att ut och gå i.... men lite mer värme i veckan hade inte varit fel. Nu sitter jag jag långbyxor, fleece och dubbla strumpor och fryser....INNE i min stuga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0