Kugg och sen bara jobb


Hade två riktigt härliga dagar i Kuggeboda med Patrik ena dagen och Tamara dagen efter.  Såååå kul att umgås med Tamara igen! Hon bor i spanien och vi brukade leka i Kuggeboda när vi spenderade våra somrar där när vi var små. Massa sol och bad. Äntligen lite sommarkänsla!



....och så fint att vakna där på morgonen! Spegelblankt, tog morgondopp och åt sen frukost på verandan.
En söt kalv följde med oss bort till badplatsen och tittade sen nyfiken på lite håll.




Blir mycket jobb nu... stressigt såhär på sommaren. Värst är inte att det är mycket spring, utan det är värst när det tar tid i köket eller blir fel och gäster är otrevliga. Igår hade vi ett riktigt otrevligt sällskap, jag blir helt skakig de få gånger folk är så riktigt taktiskt otrevliga! Vad svårt det är att vara service-minded när folk är dumma i huvudet!

Fast många är rätt roliga också...

jag:
-Är ni sugna på kaffe eller dessert?
mamman till vänninnan:
- Jag är sugen på kaffe, jag känner mig seg efter maten.
vänninnan:
- Nja, jag är inte så sugen, men tar du en kopp.
mamman till mig:
-ja tack, jag tar gärna en kopp kaffe.
sonen när jag börjar gå därifrån:
- Mamma du kanske har fått svininfluensan. Då blir man trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0