Årets första glass!

Segt att komma upp och tvätta idag, men skönt att få favoritkläderna rena igen! Fått en massa annat gjort på förmiddagen med....som att  flytta över mina kläder till de andra garderoberna (Henrietta ska få de närmast hennes rum). 

Tvättat fönster har jag ockå gjort, så nu blev det en ännu ljusare lägenhet! Snart borde man kunna ta ner balkongmöblerna och sitta ute va?

Hjälpte Karolina bära golv vid lunchtid. Det var riktigt soligt och skönt på galgamarken och åkte vi in till glassiären och satte oss på uteserveringen med hunden under bordet och åt årets första glass. Men i stan blåste det och solen gick i moln. Men glass ska man ha och ute ska man sitta! :D

Filosoferande och bullbak till johnny cash på eftermiddagen. Styrelsen på brukshundsklubben träffas i morgon, inte möte, men hjälpas åt att fixa lite pappersarbete. Min tur att fixa fika... och Hanna fyller år så tyckte hon kunde få några med. Filosoferandet resulterade i följande konstateranden:
  • spännande att baka när det saknas massa man trodde man hade tex mått, pensel, slev, visp, kanel (varför tar man med kanel när man flyttar men inget annat i bakväg eller kryddväg?) 
  • man kan öva på shim sham steg när köket saknar matbord och man passar spisen (fast var inte så bra till cash..)
  • inte sugen på de nya kurserna i skolan, varken komma på kreativa idéer hur man gör infartsleden bättre eller rita träd och gubbar och leka med lera.
  • saknar motivationen till matlagning, jag brukar ju tycka det är kul.... men nu känns det ganska onödigt. resulterar i mackor, fil, smothies, nötter, frukt och mörk choklad istället, och det kan/bör man ju inte leva på! eller?
  • bullarna blev mycket goda!!
Kvällen avslutades med Hannas version av chocolate chips-kakor och bullar och te och försök att använda denna omöjliga teknikvärld med mobiler/datorer/laddare/handfree/minneskort...gick inte så bra.. slutade i hysteriskt fnitter.

Dagens musik:
Tvärflöjt, spelade vårlåtar i ekande rummet. Kom på att det var kul att spela lätta låtar man spelat förr. Kom också på att man kunde få mjölksyra i läpparna, det visste jag inte (eller så har jag förträngt det). Borde helt klart spela oftare än två gånger om året.

Hannas gardiner, fula tapeter, oanvänd flöjt och vårlåtar.

Dagens träning:
Gymma efter dansen. Kroppen sa för lite ordentlig mat idag, och dans fyra kvällar i rad. Blev bara 35 min, rygg, axlar, lite mage... tänkte köra nedre rygg och mer mage hemma, men fastnade hos Hanna när jag skulle hämta Emi som var där. =) Räknas inte gapskratt som magträning?

Dagens dans:
Fri träning. Det innebär att ibland är det bra musik, ibland dålig. Ibland mycket folk, ibland lite. Idag brist på killar (var det fotboll ikväll eller? Jag passade på att gå igenom några steg från shim shams och några turer med Maria (dansläraren).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0