Nu är jag självständig!

Idag har jag flyt!
Löpning i dimma, skola (mindre flyt somnade nästan), hem och bära återvinning och hämta matta från kemtvätt på rasten, rasta vovve och äta och damma på lunchen, och städa efter skolan, sen handla. Pontus kom in och lämnade in sista nycklarna och hämtade sin cykel....så nu är jag själv!!! Tills Henrietta flyttar in 19:e april. =)

Senare kom Magnus och tittade in sen cyklade vi till dansen! Nu ska jag ner till Hanna när jag ätit upp.

Tittar igenom lite bilder på Barcelona... vad menar här? (Skylten var i entren på picassos museum)

Vad menar de?


Dagens träning:
Springa 30 min
Med Emi på västa mark. Varierat tempo. Spurt upp för back x3, 10 groddhopp. (Vill ni se fulaste grodhoppen i Sverige, kom ner till västra mark vid sjutiden på måndagmorgonar! ) Jogg hem. Emi tog bara en liten kaninjakt idag. Dumma hund. Hon som var så lydig igår, men sen kom hon tillbaka överlycklig av att fått springa av sig, och med tungan släpandes i marken.

Läste Runner's world på vägen hem från Barcelona, och flera artiklar handlade om olika sorters intervalträning. Intervallträning är svaret på allt! Jobbar mycket? Intervallträning! Många barn? Intervallträning! Dålig motivation? Intervallträning! Vill du förbättre personbästa? Intervallträning! Bli bättre på långa distanser? Intervallträning! Skriva bättre på tentor? Intervallträning! Nej, skoja bara, den sista hittade jag på. :P

Så känns ganska meningslöst att ligga och mala långa sträckor... Fast å andra sidan, då kan man snacka med en kompis samtidigt eller drömma sig bort nånstans. I Barcelona blev det i alla fall intervall vare sig man ville det eller inte med alla trafikljusen överallt!!

Dagens dans:
Lindy hopp 90 min
Vardagsmotion... :P Ida gjorde vi Shim Shams och massa svåra och roliga variationer på Swingouts.

Shim Sham med med Frankie Mannie:


Den klassiska - fast vi gör en version som är lite mer hoppig och viftande med armarna, kändes som ett helt aerobicspass på friskis eller nåt.

Så det så!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hej!

Jaså det blev lite bloggande i alla fall? Vad kul! Tyvärr missade jag dansen idag. Var som sagt lite danstrött. Men jag satsar på comeback redan nästa vecka! Innan dess kanske vi skall ta tag i den där pastakvällen. Imorgon kväll?

M

2009-03-31 @ 23:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0