Från och med nu...

Från och med nu ska jag...

... komma i tid och inte stressa.
... sova tillräckligt om nätterna.
... äta riktig lagad mat.
... springa på morgonen när det är lugnt och skönt ute.
... lära Emi att ligga i köket när folk kommer och hälsar på.

Denna veckan har varit alltför stressig och jag känner jag börjar tappa riktningen och bli något förvirrad. :P

Två av tre projekt den här veckan har gått riktigt bra, redovisningen idag var dock ingen höjdare. Inget fel på vår idé, men våra två kritiska lärare malde och malde om samma saker om presentationen. Fast å andra sidan, gästläraren som tyckte vår redovisning var rörig och osorterad, höll på med sin mobil till och från hela tiden. Svårt att ta det seriöst då.

Jobbet har gått bra denna veckan, fast verkligen fått stressa dit, och ätit jättedåligt de kvällarna. Träningen har gått bra. Har haft två löppass och ett gympass hittills, ska få in ett gympass till i helgen, och det har känts bra.

Emi har skött sig i koppel, men varit lite jobig hemma när det kommer och går folk såhär. Vi måste öva på hur man beter sig när det kommer gäster. Ska försöka att stenhårt köra på att hon ska ligga i köket nu, fram tills jag tillåter nåt annat, och gå tillbaka till valpstadiet i träningen och be gästerna ignorera henne. Så nu alla, nu kommer jag vara rätt dryg ett tag när ni kommer på besök. Men sen, sen kommer det bli mycket roligare att komma hit, när man inte trasslar in sig i en hund i min lilla hall och matte inte blir irriterad för att det är en stor hund överallt när man försöker hälsa på folk.

Nu när jag kom hem sov hon så gott...det såg så skönt ut. Kom och tänka på en favoritbild från förr. En gång i tiden var hon inte så stor (hundbädden på bilden är ca 40cm på längden.
 
Denna bild togs hennes andra dag i Karlskrona. Då vägde hon 8kg (nu 36kg).


Nu ska jag äta, handla, sen ner och hjälpa Karolina! :D

Träning:
Springa 30 min. Innan redovisningen, med vovven. Tidig, lugn, vacker morgon! Kort och trevlig runda.

Kommentarer
Postat av: Karro

Åh herregud var söt hon var på den nedersta! Inte alls lik Emi nu, men Emi nu är också söt =)

2009-05-08 @ 15:35:03
URL: http://korrre.blogg.se/
Postat av: Ida

ååh vad gudomligt söt och liten valp hon var!

2009-05-09 @ 01:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0