Kuber möter organiskt

Satt och grubblade massa igår (tisdag). Kom inte fram till nåt egentligen, massa skisser och massa idéer. Men jag tror att huvudet går på högvarv när man sover. Gick upp 6 idag (usch!) och gick direkt ut med hunden, tog nog en halvtimme innan jag vaknade. Men DÅ, då kom jag på hur jag skulle få in det och vad som kändes väsentligt att ha med. Inför konceptgenomgång behöver man bara ha med sig skisser och lite kort text i punktform om huvudidéer osv, det går ju rätt fort att göra när man bestämt sig för vad.

Genomgången skedde med en av tre lärare; Den Fummiga, Den Strikta, eller Landskapsarkitekten. Jag fick den flummiga. Fördel: soft, trevlig stämning, intressanta diskussioner. Nackdel: kommer bli sågad när Den Strikta kommer ta fram sin lista med allt man måste ha med, tänka på och om tekniska detaljer och när Landskapsarkitekten börjar korsförhöra en om ens IDÉ och alla VIKTIGA argument för den.

Vi har pratat riktningar, excentriskhet vs symmetri, organiska vs kantiga former, ordning vs oordning, rumslighet, materialval....balblalba. Kom och tänka på denna byggnad. :P

Tack för galna tips men jag tror inte en barbarapappa i silver kanske riktigt var det jag tänk mig. :P Men, det är klart vi ska spela beachvolleyboll i sommar Maria!

Kul man när man hittar nya bloggar, fast jag brukar läsa massa direkt, sen inse att det är roligare när det är nån man känner.  Nu läser jag Marias och Karolinas dagligen. Sen brukar jag kolla Sabinas (tjej som tränar, kul att följa), Karins (tjej från dansen, jätteduktig fotograf), Elinas (barndomskompis) emellanåt. Så det är inte så många ändå. Ett bra sätt att hålla lite kontakt, även om man inte har så mycket kontakt annars.

Agilityn idag gick jättebra. Jag är nu hjälpinstruktör i en fortsättningskurs och det är jättekul! Ett härligt gäng! Men har slumpat sig så att vi har fått alla småhundar (eller tja, mellanstora som små jämfört med min). Skulle köra med Emi i pausen. Hon tar ju ett galoppstrång på samma sträcka som de andra tar fem,sex.

Lite bus i början, men sen fick jag henne med mig i alla vinklar och vändningar och hon tog kontaktfälten galant (tur det, eftersom det var det vi tränade på idag på kursen). Tänkte hon skulle få springa av sig, så jag sprang och sprang och sprang. Den hunden har bra mycket energi ibland!! Stor skillnad i handling och träningsmetoder jämfört med de som går kursen. Dock god underhållning. En favoritmamma på kursen, som jag tränat hund med tidigare sa: "det hörs när din elefant till hund kör agility, alla balanshinder skrammlar ända upp hit".

(bild på balanshindrena från tidigare i år, nu är alla hinder ute, och det är mycket grönare)

Idag var bkev visst till igår, onsdagen alltså. Nu är det ju torsdag. IDAG blir det löpning, skolarbete, följa med brorsan och köpa kläder till hans student, jobba.. Typ nåt sånt. Godnatt!

Träning:
Nej! Vilodag! :D

Kommentarer
Postat av: sabina

tack för fina kommentarer!

2009-05-14 @ 10:26:34
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0