Halloween

Pappa visar hur man gör riktig pumpapaj!



Boken "New Cook Book" är frå 40-talet nångång och mycket älskad och sliten.
Den skrevs visst för nya hemmafruar som förväntades kunna laga mat, men som faktiskt inte kunde nåt. Bra för män med andra ord?

Där finns bland annat en ordlista på slutet där man förklarar "to cool", dvs att kyla, som att man tar av från värme och placerar i rumstemperatyr.

Sen hade vi pumpkin-carving-party hemma i min nya lägenhet, samma dag som jag flyttade in möbler. Köket flyttade jag dagen innan. Det var precis att vi fick hit det nödvädniga.

Från vänster: Mammas och Rolfs ARGA pumpa, min och Patriks mystiska, och sen Karolina och hennes mammas glada pumpa. =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka fina!!

2009-11-13 @ 20:35:41
URL: http://www.cacaocrema.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0