Överplanerad och dubbelbokat

Hela denna veckan känns överplanerad och dubbelbokad på alla möjliga sätt och vis, och sen nu helt plötsligt fick jag en stund över.

Läxor i lördags, för att jobba söndag och måndag, lämna Emi hos vetrinären i morse, hem och städa, sen skola, sen tänkte träna på lunchen men känner mig förkyld, skola em, sen hämta Emi, sen jobba (kanske slipper om lite att göra). Inge kommer hem ikväll också.

tisdag efter skolan ska jag plugga till litteraturseminarium på onsdag, har en litet jobb jag ska göra åt mamma, samtidigt som jag egentligen borde vara på möte på hundklubben

onsdag möte med Tommy (idrottsskadeexpert, som ska se om man kan göra nåt åt mina hälsenor så kan börja springa på allvar igen!), och vi fick handledningstid exakt samma tid med gruppen

torsdag har jag skola, tvättid, och födelsedagskalas på eftermiddagen (trippelbokad!), och sen lindyhop workshop 21.30 på kåren (yey!)

fredag ska jag vara en heldag till Lousianna med skolan, tror jag, men ingen verkar veta nåt. Jag behöver veta om och isf när, så jag kan fixa hundvakt och så. Jag som tänkt åka till Åhus och spana in de nya passivhusen och bomässan där...

....och nu vill jag inte ens ha tid över! Bara hemskt att komma hem till en tom lägenhet, inte ens en hund. Ibland när hon är som jobbigast, eller jag är som tröttast och har mest att göra, då undrar jag varför jag har hund. Men stunder som nu inser jag att det är helt otänkbart att jag skulle leva utan hund. Hon är ett gott sällskap. Går och småpratar lite med henne, gosar en stund, varvar ner, tänker på nåt annat. Skönt att komma ut och gå, det vill jag inte göra själv! Tråkigt! Även när det är riktigt pissväder eller man är jättetrött, så är det otroligt skönt att komma ut och gå!


Färdigklagat!

Förra hösten var vi nere och sov på vandrarhem och sen gick mellan Simrishamn och Kivik dagen efter, tänkte göra det nu i oktober nån gång också. Fast Simrishamn - Skillinge. Kul att ha det att se fram emot! (Vill ni följa med, Maria?)

Bonussyster Elli som nu bor i Boston har fått en liten dotter till. Allt gick bra, och det blev en liten Eveline (uttalas Evelyn där), så vackert namn!

Haft en underbar helg, med skogspromenad med Emi och Patrik i johannishus på fredagen och sen kräftskiva på Karö på kvällen, och god middag och fotboll med Crille och Maria, (och kickboxarn') på lördagkvällen.


En trädgård vi gick förbi på rundan i Johannishus


Himlen på väg till Karö

Kommentarer
Postat av: Karro

Oj oj oj! Någon är flitig. När får du en ledig stund över? Om någon vecka eller så när du har tid hittar jag gärna på något =) (Ps hoppas allt gick super med Emi idag!)

2009-09-07 @ 17:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0