Ordning och reda

Nu börjar det bli lite ordning och reda på mina tankar igen. Hade smått panik där ett tag när jag försökte tänka på och göra allt på en och samma gång. Kandidatarbetet höll på att göra mig totalt galen, samt tankarna på bostadsrättsköp som bara snurrade. Benen blev mer och mer rastlösa av att inte få springa, och stressande över att inte vara i form till göteborgsvarvet. Och min tid finns inte nånstans!

Bostadsrätten bjöd vi på, men det blev för höga priser sen. Vi skulle ju vänta till hösten med att leta egentligen, men den var för bra för att bara ignorera. Men nu blev det ju ett lätt val när den gick upp så mycket, så vi lägger det på is ett tag med letandet. Min uteplats är underbar, det krävs något riktigt rikigt bra för att kunna lämna den!

Inte för att jag har mer tid nu, bara lite mer ordning på tankarna. Kandidatarbetet diskuterade jag med en smart vän, som frågade varför jag hängt upp mig på Kålö. Bra fråga, jag höll ju ändå bara på att leta och skriva om strandskydd. Så nu blir det en kandidatuppsats om strandskydd, utan Kålö. Dumt att ändra så sent, men vad mycket mer motiverande det känns när man inte längre är inne på ett dödfött projekt utan litteratur och fakta. Nu kan man hålla sig till mänger av pålitliga källor överallt. Det känns faktiskt helt okej att sitta med det. Har jobbat på bra nu några dagar med morgonen vid datorn, sen hundpromenad/löptur, sen lunch och läsning ute.



Fin utsikt både från datorn och uteplatsen.

Eftermiddagen igår var jag hos pappa och fick en jättebra cd, och satt i uterummet och myste en stund innan dansen. Emi och humlan var inte de mest två intelligenta i sällskapet. Humlan ville ut, och Emi ville fånga den. Båda körde in nosen i glaset många gånger...


Sen kvällspromenaden hem i solnedgången just made my day!




Och jag har planerat in mina löppass fram till göteborgsvavet 22 maj, och det känns bra. Sprang 90 min i sol i tisdags morgon. Kändes lite i soleusmuskeln som jag haft problem med innan (typ bakom vadmusklerna och hälsenorna), men ändå inte så farligt mycket. Nu har jag planerat in 3 löppas i veckan, ett långdistans i slappartempo, ett back- och styrkepass, och ett med fartlek och tempo. Om jag känner av mer så kommer jag byta ut ett pass mot cykling/spinning.

(Bild från: http://www.gpff.se/)
Känner ni inte också motivationen och adrenalinet komma farande när ni ser alla dessa slitna skor springa över tvättsvamparna på avenyn efter 17km in i loppet?

Yes! Jag gör det! Nu ska jag ut och löpa backe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0