Kålö - att jag inte tänkte på det!

I söndag innan jobbet var jag ute med Emi, och det blåste fruktansvärt så istället för att gå på isen gick jag åt andra hållet och såg då en fin uppskrapad hockeyplan på isen och bara några meter bort - Kålö!

Kålö är omtalat på långö och bland planerare och gamla karlskroniter, då man i nya översiktsplanen presenterar ett förslag på hur man kan bebygga Kålö. "Ska Karlskronas 33 bebyggda öar nu bli 34?" sa nån på samrådet, nån annan sa att där fanns rödlistade arter och kolonistugor som borde bevaras. Sen samrådet i början av december har jag varit nyfiken på hur det ser ut där ute. Nu var det ju is. Bara att traska dit ju!

Att jag inte tänkte på det!?



















Typ här bor jag.




























Men där var backigt och stenigt och snårigt, hur tänkte de då? Emi hittade i alla fall tre rådjur.... Suck! (Vad gör rådjuren där på en liten ö ändå?)

Nu har jag överlevt en lång jobbsöndag och en kortare jobbmåndag. Plus tenta måndag morgon. Vi har inte så mycket matte på vår utbildning och denna var på rätt grundläggande nivå. Skönt att känna sig säker för en gångs skull.


Idag passar jag en styck Benny:

Han är den enda jag känner som alltid gör ljud; grymtar/gnyr/skäller/fnyser/piper/frustar/morrar/snarkar... och som snarkar med ögonen öppna!



Plain White T's - Hey there Delilah

Nu har jag hittat en gammal favoritlåt och funderar på att börja med projektet som ska in på fredag...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du glömde att han fiser högt. Pinsamt på stan ibland...

2010-01-17 @ 02:31:50
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Karla

Det glömde jag! Hur kunde jag göra det...

2010-01-17 @ 09:16:37
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fast ljud är bra, hemtrevligt liksom. Mitt hem känns så ödsligt när han inte är där och låter:).

2010-02-01 @ 08:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0