Kylig fortsättning på veckan

Nu är jag hemma igen och internet är MYCKET snabbare hemma kan jag konstatera.


Fortsättningen av veckan var lika kall som början. Vi hade två dagar med lägre temperaturer, men då var det istället molnigt och blåsigt och kändes ännu kallare. Veckan avslutades med en fin åkdag i lördags i strålande sol, perfekt snö, lite folk i backarna och temperaturer mellan -25 och -18.




Nyår firade vi med massa åkning, givetvis, sen buffé på värdshuset. Alla sju var med och det var mycket gott och trevligt. Sen mys i stugan. Vid tolvslaget tände vi på isfacklorna (Emi föredrar dem framför raketer). Kolsvart, svinkallt och jättevackert!



Jag, Patrik, Rolf och mamma bodde i denna stugan. Utanför stod som mest en snowboard, tre par slalomskidor, tre par längdskidor! Mamma och jag hyrde skidor en dag. Jag, mamma och Patrik åkte, och var faktiskt rätt jämna i tempot. Mamma åker snyggt och stilrent, Patrik avslappnat och bromsar snyggast och jag vill nog inte se mig själv åka skidor men kan tänka mig att jag flaxar fram rätt bra. Jag tycker ju att jag kan backarna och att de är lätta på snowboard, så det gick inte riktigt in i huvudet att jag borde ta det lugnare på skidorna än på brädan. Hursomhelst var det kul att åka en dag, men mycket skönt att byta tillbaka till brädan sen!

På mornarna åkte jag längd med Emi i soluppgången. Det gick jättebra de dagar det var klart, men när det var molnigt var det för mörkt, så då blev det senare eller promenad istället.



En Patrik som nu kan Idres backar innan och utan och som trivs på skidor. :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0