Senaste konserterna..


Calasia
Var där i Tisdags, hade högre förväntningar. Var tog "nästa Dixie Chicks" vägen? De hade nog haft en siesta, lät trötta och oengagerade och klädda som för att spela för mormor och morfar i trädgården. Men sjunga kan de. Lagom torgmusik ändå.



Absolute Trio
Emelia Amper i mitten på nyckeharpa och sång, Anna på traversflöjt och Adrian på mandola och altfiol, från kungliga musikhögskolan i Sthlm.
Jag bara gick hemåt från köpcentret och hörde fiolspel och hittade hit! Kyrkan som anordnar gratismusik och hembakat fika för 30kr varje torsdag. Åååååååå vad duktiga och personliga de var! Svensk folkmusik, nordisk folkmusik, polskor, valser, flera egensrkivna låtar, lite rockigare låtar, solon och stämmor och harmonier...

...visste ni att på en kromatisk nyckeharpa finns 16 strängar och 52 nycklar? eller att en mandola är en svensk uppfinning som är en blanding av mandolin och bozuki och är stämd som en fiol fast lägre och den har 5 strängpar (dvs 10 strängar) istället för fiolens 4?

och vilken duktig flöjtist! Vad sugen jag blir på att spela!

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu har jag gjort kvällens (och träningen/tävlingens) första armhävarpass! Behöver jag säga att jag känner mig helt död i mina armar!?? Men jag klarade iaf maxgränsen på sista setet! Haha, hoppas det går bra för dig med! :D

2010-07-26 @ 19:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0