Lediga helger!

En fördel med att jobba vanliga kontorstider är att man är ledig på helgerna.

Förra helgen var vi uppe supertidigt och åkte till Kristianopel. Där var det årets Kustmaraton (och flera kortare distanser).


Jag och Patrik hjälpte Rolf dela ut vatten och medaljer till alla löpare, och min barndomskompis Hanna var massör. Hennes föräldrar sprang! Kul att träffa alla igen! Härligt väder, varmt men inte lika varmt som den senaste veckan. Folk var på gott humör och ingen fick värmeslag. Och jag blev sugen på att springa. Det är ju bra! =)


Sen packade vi ner alla mina saker och i lådor och flyttade dem till Patrik.. Puh. Söndag hyra släp och flytta möbler. Ännu mer puh, i värmen, och så som jag har längtat till stranden blev det inte bättre. Eftermiddagen åkte vi ut till Kuggeboda, där vi spenderade mycket tid förra sommaren när vi började umgås....typ hela tiden.


Det var varmt och skönt utan att vara för varmt. Trevlig stämning i en sån liten by där alla sommarhus ärvs i generationer efter generationer....var har ni sommarstuga, var kommer ni ifrån, är det kallt i vattnet, får jag klappa hunden, har du sett fisken jag fångat med håven den är jättestor (2cm)... Underbart!

Fin sommarmiddag i Johannishus bland alla blommor och växter. Sen VA? från ingenstans så var jag helt plötsligt i mitt kontor i källaren och förväntades vara produktiv. Märkligt dubbelliv!







Bra start. Måndag var Patrik uppe och vi åt lunch ute, och vacker kvällspromenad på Stensö på vår 1-års dag.


Vackert. Men man får gå fort, annars kommer myggen! Vi hittade en sten i solen som myggen inte gillade och vi åt middag. Jordgubbarna tog vi på bryggan efter promenaden, när solen började gå ner. Sommarkvällar att minnas. =)

Denna helgen:

Städa lägenheten på långö, cykla till Johannishus, åka till Slättanäs och bada, middag på trevlig restaurang i Ronneby, Patrik vann choklad på Tosia bonnadagen!

Sova över i Johannishus, bada på Hasslö, tvätta cyklar, rota fram campingprylar, köra upp till Kalmar...



Kommentarer
Postat av: Karro

Va? Vann Patrik choklad? Och en såndär jättehistoria också. Nu blev jag lite avundsjuk...

2010-07-13 @ 04:54:32
Postat av: Karla

Japp, så nöjd! =)

2010-07-13 @ 11:24:01
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: Patrik

Massa choklad, hör ju till på marknad, o som triss, ibland händer det :)

2010-07-13 @ 17:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0