Fina färger och mönster

Nu har jag gått igenom, mätt och sorterat tygerna jag hittade hos mormor när vi städade ur...




Dessa är eller ska bli nya dukar (fullt tänkbart att de kommer få andra användningsområden i framtiden).



1. Sparas till framtida syprojekt. Det tjcka gröna manchestertyget ser ut att ha varit en gardin. De ni!
2. Skänkes till Hanna för att förhoppningsvis bli barnkläder/mjukisdjur/lakan/whatever...
3. Flyttas ut till sommarstugan. Detta är tydilgen gardiner, men jag minns att de alltid använts som dukar i mormor och morfars sommarstuga. Tänkte de ska få komma tillbaka dit och skapa stämning.


Två fina väskor, som jag tänkte använda flitigt. Precis vad jag behövde!

Massa kjolar och koftor har jag med. De hänger på vädring. Modevisning får ni en annan dag.




Några bilder på mormor och morfar från början av 50-talet. (mormor i undebar prickig klänning på sista bilden)


Vad glad jag är att jag får använda alla dessa vackra saker! Saknar dig mormor.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, vad fina bildena är! Såg nån som gjort en fototapet av en gammal bild, bryggbilden hade ju varit tokfin som en helvägg i t ex en hall! Fö, ska det bli väldigt spännande att se tygerna, så snällt att du tänkte på mig!



Kram

2010-10-23 @ 18:13:52
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0