Bengömma, förtrollande LP och Hanna

Idag har dagen tagit flera intressanta vändingar, inte så stora, men ändå såna som gör livet lite roligare.

Gymmade med Tanja i morse, och på förmiddagarna brukar det alltid vara radio eller sovmusik. Idag en helgalen blandning. Bänkpress till Johnny Cash och sittups till 90-talsdisco.

Jobb åt mamma, stan med bror, sen hem och söka praktikplatser. VILL VILL VILL! Vill ha! Nu!

Sen hängde hos pappa en stund. Han spelade enligt honom Baez bästa skiva på LP. Jag är förtrollad och kär. Men det finns inte som cd, och går inte att få tag på på något vis? Den heter "Any Day Now" och det är 2 dubbelsidaiga LP där hon bara spelar Bob Dylan låtar. Den kom ut 1968 och har jättefina illustrationer gjorda av henne. Så enkla och rena. Det sägs (enligt wikipedia) att hon hade massa av hans låtar på golvet och att hon bara random plockade upp och spelande in låtarna under ett inspelningsmarathon i Nashwille.


...men den finns inte som CD och bara enstaka låter finns på spotify. Inte samma känsla ändå.



Emi har idag omständigt gömt sitt ben på lakanet i soffan. Har ju ett lakan när hon är i soffan nätter och när hon är hemma själv och så. Idag la hon det i hörnet och omsorgsfullt vek över lakanet och puttade över kudden.

...och det var ingen som såg nåt!



I onsdags fyllde lillebror år, det firade vi igår med glasstårta!

Grattis kära bror!


Kvällen som jag trodde bara skulle bli sen kväll på jobbet, blev oväntat lugn på restaurangen och när min barndomskompis Hanna dök upp från ingenstans helt oväntat kunde jag sluta och kidnappa henne med mig hem. Efter en megakopp te och massvis med skvaller är jag rätt nöjd med dagen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0