På vägen till jobbet i förmiddags.


Kan man somna cyklandes? Idag i duggregnet kändes det som om man skulle kunna det, så trötta var mina ögon. Idag har jag fått springa som sjutton på jobbet. Hela Karlskrona skulle visst på teater 18, och äta hos innan. Vi som brukar ha väldigt lugnt så tidigt på söndagar var bara två personer. Och hela restaurangen var full med finklädda medelålders och uppåt som ville prata och göra omständiga och viktiga beställningar. Det gick ändå bra tycker jag, men nu känns det i fötterna. Och jag blev trött i huvudet, lugnet la sig inte riktigt idag över restaurangen som det brukar. Söndagkvällar kan vara ganska mysiga annars.

Och tror ni jag lyckades stänga halv tio? Nix, kvart över tio kom jag därifrån. Jag fattar inte hur det kan komma så många hungriga som det är sååå synd om och att det alltid kommer några minuter innan vi stänger. Det slår aldrig fel. Och nej, jag vet inget annat som är öppet och nej det är faktiskt inte mitt fel... Idag heller. Undrar om de vet att jag jobbat elva timmar när de ber mig stanna kvar 30-45 min till för att de ska kunna dricka whiskey eller äta fisk?

Jobbigt också att vara inne hela dagen. I morse var så fint. och igår. jag älskar denna fuktiga friska luft, och det är spännande med dimman! På vägen till jobbet cyklade jag sakta och stannade ofta och fotade lite.


En svan, en gräsand.


Ett osynligt Långö, en bro i det tomma intet?



Ingen idé att försöka läsa något ikväll. Bättre att sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0