Älskade mormor.

Tankarna går nu till min älskade mormor som idag skulle ha fyllt 83 år. Igår var det exakt ett år sedan hon gick bort. Mormor var imponerande, hon visste precis vad hon ville. Och hon älskade Karlskrona. Om jag inte minns fel från det jag fått berättat är första bilden från när mormor och morfar flyttat in i sin lägenhet i Karlskrona, och skaffat valpen Frasse. De flyttade senare till Ronneby. Mormor och morfar var båda duktiga och engagerade lärare.... och så stiliga och smarta!

Min mormor har varit den som mest av alla uppskattat när jag spelat tvärflöjt och jag fick min tvärflöjt av dem i födelsedagspresent för över tio år sen någon gång. Idag har jag spelat en låt på tvärflöjten, första låten i min pärm vilket var samma låt som jag spelade på hennes begravning. Jag har inte spelat sen dess, och det är konstigt att känslan och låten sitter kvar i fingrarna efter ett år. Nu när jag spelade mindes jag precis hur mormor pratade, doftade, rörde sig och alla mina känslor och tankar. Tänker på dig mormor.






(Bilderna är från ett album vi hittade när vi städade ur huset i Ronneby. Huset är nu sålt och min kära morfar bor på Linden i Bräknehoby)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fint skrivet o fina bilder, stiliga var ordet:)!

2011-08-26 @ 23:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0