300 inlägg!

Godkvälll!

Idag har vi tvättat och fått fint hemma och jag har simmat. 2km! Säkert tack vara min fina simmössa. =)

Nu har jag skrivit 300 inlägg sen jag startade bloggen 28:e mars 2009.


I mitt första inlägg skrev jag följande:



Anledning till att jag startar en blogg:
  • Karolina
  • Maria G
Denna bloggen ska:
  • vara min dagbok; försöka skriva varje kväll (jag sitter ju ändå här vid datorn om kvällarna...)
  • hålla sig kort; jobbigt att skriva och läsa långa blogginlägg
Mål med bloggen:
  • hålla kontakt med kompisar som är för långt borta för att umgås med ofta
  • träningsdagbok
  • hundskvaller och hundträning


Karolina och Maria G läser fortfarande bloggen men också Hanna, mamma och har just fått reda på att en vän från högstadiet också brukar läsa, Marko. Det är kul att höra!

Flera av mina släktingar och vänner i usa är tydligen också här och spanar, tex uncle Bud in Las Vegas (en duktig användare av google translate). Jag hade en idé ett tag att skriva på engelska, men sen kom jag på jag vill skriva utan att tänka, bara låta orden komma. De flesta av mina läsare är ändå svenska. Och det är mest bilder ändå.

Tydligen flera till som läser som jag inte vet vilka det är. Säkert nån klasskompis och några felklick och sådär. =)

Det känns som om bloggen har ändrat både syfte och mål känner jag. Fortfarande relativt lite text, men det har blivit mer ett sätta att visa bilder och dela med mig av vardagen på det sättet.

Ett tag kände jag att allt handlade om hund och träning och tyckte att 25000 bilder på min hund kan väl omöjligen vara jätteintressant? och vadå träning.... det är bara jag och mamma (och kanske Marko) som är träningsnördar och bryr sig om på vilket sätt jag tränar. Min träningsdagbok har jag nu på funbeat, och den är öppen om någon mot förbodan skulle vilja se vad jag gör. 


http://www.funbeat.se/person/overview.aspx?PersonID=180238

Jag har också kommit på att bloggen är ett bra sätt om man vill visa hur någon eller något ser ut för någon vän eller släkting. Till exempel visa släktingarna när vi hälsade på dem i somras hur vi bor här eller visa hur hunden ser ut. Det är också ett bra sätt om man vill minnas när någon särskild händelse skedde eller så. En slags dagbok som jag trivs med.

Fast nog om detta. Jag ska prova hur det känns att plugga lite ikväll... Wish me luck! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis till 300! Jag är en trogen läsare! Alltid lika kul att läsa dina inlägg! Saknar faktiskt min blogg (bloggar?) lite... Nångång kanske en återupplivning får ske av den senare med så bra namn ;)

2011-01-20 @ 14:17:09
Postat av: Karla Blum Fagerström

Jag saknar dina bloggar Maria! Du får återuppliva bloggandet precis när du vill! :D

2011-01-20 @ 21:41:24
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: Karro

http://my.opera.com/Galjar/blog/2011/01/19/hundars-horsel#comments



Haha, jag skrattar varje gång jag läser det där inlägget (jag tror Emi förstår tanke-besluten också).



300 inlägg är ett bra tal =)

2011-01-20 @ 23:38:46
Postat av: Hanna

Visst är det kul att se hur det utvecklas. Bloggandet. Jag trodde att jag bara skulle blogga inredning och nu känns det som att det är mer om livet i stort... Kul att läsa dina inlägg och se dina bilder. Du är duktig på att fota, har jag sagt det? Och så saknar jag dig, borde säga det oftare! Får komma hit och hänga snart! Kram

2011-01-24 @ 22:02:28
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0