En månad till 9 mil!

plugga skidor skidor plugga skidor plugga skidor? Försökte plugga några timmar men benen skakar och huvudet vandrar iväg till vackra isiga skogar och skidpår. Blev Bastasjö efter lunch.

Tänkte köra ett lätt pass med vovven då de senaste dagarna varit mycket träning. Men började som vanligt med ett varv på korta (2,2km) utan stavar för att få in tekniken. Idag kändes det bra, så körde ett till, och sen ett tredje! Kändes som jag fick en aha-upplevelse nånstans ifrån och idag hade jag både balans och flyt, härlig känsla. Emi hängde på bra, snett framför fint bredvid spåren.

Brukar lämna henne i bilen sista varvet, men idag fick hon springa med lös, jag skulle ju ta det lugnt... Det blev inte lugnt. Bättre teknik utan stavar ledde till att det blev bra tempo med stavar. Härligt att plocka upp dem och swischa iväg! Hon hängde på hyffsat och skötte sig kanon när vi körde om och mötte hundar! Men tungan hängde.. Det blev två snabba varv på slutet, och det kändes riktigt bra!  Men tyvärr råkade jag knappra bort mina resultat på pulsklockan..



(bilderna är tagna med mobilen så ni får ursäkta kvaliteten)


Välkommen tillbaka kära vinter! Idag sol och -4 när jag åkte! Love it!


Idag är det exakt en månad till jag ska köra Vasaloppet - öppet spår 90km!

Kommentarer
Postat av: Hanna

och exakt en månad tills jag ska sitta klistrad vid tvn och leta och vara imponerad:)

2011-01-30 @ 00:50:35
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0