How much is that doggy...?

Jag har alltid haft absolut hundförbud i kökssoffan, trots att både säng och soffa är okej om hon frågar om lov innan (då lägger hon huvudet på kanten av säng eller soffa och ser längtande ut). Men sen jag flyttade in här så står den inte längre i köket och nu har ju kökssoffan den absolut bästa utsiktsplatsen. Nu har jag gett upp och lagt en handduk på ena halvan. Förmiddagsfavoriten är att sitta där och spana när alla mattar och hussar och hundar promenerar över Långöbron. Det är väldigt många faktiskt! Emi kan dem alla!




Kom vid nåt tillfälle att tänka på denna låten som nån sjöng för mig när jag var liten, kommer dock inte ihåg vilket sammanhang. Men Patrik kände inte alls igen den, och inte på svenska heller.

Var det kanske nåt barnprogram?



Kommentarer
Postat av: Jokke

Den låten återkommer i flera disneyfilmer och är delsignatur i vissa disneyklassiker (kortklipp) Kankse därifrån?

2011-01-23 @ 20:08:04
Postat av: Karla Blum Fagerström

Kanske. Fast mamma berättade att hon brukade sjunga den för mig. =)

2011-01-23 @ 23:16:04
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0