En svensk klassiker?

Plugga idag går inget bra. Solen skiner och jag är trött i kroppen efter helgens jobb. Tränat mycket de sista veckorna, tänkte jag ska ta det lite lugnt denna veckan faktiskt. Igår springklubben, hängde på några småförkylda långdistansare. Blev nästan milen, i 5:40-tempo. Sol och många plusgrader och ljust nästan hela passet. Precis vad jag behövde! Mycket vind igår, men löprundan klarade sig rätt bra. Alltid så kul att komma upp till klubben!

Idag borde jag plugga, men jag tänker, överväger och drömmer om att göra en klassiker. En Svensk Klassiker. Kan inte riktigt släppa tanken. Vore kul! Men det kräver tid, och utrustning. Motivationen finns!

Vansbrosimmet 3km (simning)
Vätternrundan 30mil (cykel)
Lidingöloppet 3mil (löpning)
Vasaloppet 9mil (skidåkning)
http://www.ensvenskklassiker.se/klassikerloppen/

Tänkte satsa nästa år egentligen, men kom på att alla behöver inte vara samma år, bara under en 12-månaders period. Så då borde jag kunna göra vansbro och lidingö i år, och sen vasaloppet i vinter och sen bara cykla näste vår? Simningen borde jag kunna göra i förbifarten, och sen satsa på löpning i vår och sommar?

Men jag gjorde ju vasaloppet nu, och gör jag de två saknas bara vättern, men jag såg att om man ska göra klassikern finns det platser reserverade fram till 31:a mars... Annars har vättern varit full sen oktober. Fast Nej. Jag har ingen cykel för landsvägskörning, och kommer inte hinna cykla tillräckligt i vår. I vår får jag nöja mig med göteborgsvarvet.

Nu plugga en stund. Sen lunch. Sen ta en sväng i solen med vovven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0