Inget kul att visa

Tänk vad det där bloggande går i vågor, iblans har jag så mycket jag vill lägga upp, visa, berätta, dela med mig av. Då måste jag bromsa lite för att inte totalt bombadera bloggen med grejer och istället sprida ut inläggen lite. Men ibland är det bara tomt. Tomt på roliga saker och rolliga bilder. Som idag. Fast idag finns massa lösa bråkiga tankar som vägrar att bli sorterade.

Jag tänker bara på flytten, vad jag ska ha med mig, försöker förgäves minnas olika detaljer i lägenheten och ångrar jag inte fotare. Jag packar, sorterar, letar på blocket och 2nd hand affärer. Fynden än så länge: stor grå soffa, stor fin trälåda, liten fin köksbänk (som passar mitt lilla gamla matbord och i det lilla nya köket), spegel med guldram, matta, extrasäng, 140-säng (som ny!), tyger...

Fynden som saknas är lampor. Var hittar man snygga lampor som inte kostar skjortan?

Letar också efter ett stort sletet bord jag vill ha som pyssel/arbets/skrivbord men som också går att duka upp till fest. Jo, jag har hittat ett jag gillar, men vad gör det i Södertälje, det är ju inte på vägen alls!

Jag presentera LIS-planen i Lessebo för kommunstyrelsen i tisdags och fick massa beröm för såväl arbetet och presentationen. Coolt. Nästa tisdag ska jag presentera den för Länsstyrelsen i Växjö. Hoppas det går vägen.

Exjobbet är svårt. Punkt.

Jag gillar mer och mer att cykla. Svårt att komma ut, men väl ute är det så häftigt. Jag känner mig på något sätt naken den första kilometrarna, som om jag glömt något viktigt hemma. Det går så lätt så lätt så lätt. Jag har blivit ett med cykeln och växlar, clips och bromsar känns inte längre onaturligt och krångligt. Igår cyklade jag i betydligt högre tempo än jag brukar. Det blev totalt 73km! Med en genomsnittshastighet på 27,3km/h! Två rekord på en och samma gång! Cool känsla att kunna cykla till Kuggeboda OCH till Johannishus på samma cykeltur och sen hem igen. Båda ställena har i min värld innan varit väldigt långt borta, och bara att cykla till ett av ställena, en väg, har varit en prestation.



Påskhelgen var kanon! Vi fick massa gjort i fredags; vi tvättade cyklar, tvättade bilar, tvättade kläder, Hängde med bror och pappa, hängde med bror och mamma. Hängde, åt och njöt. Sen Åhus för mer mat och mer vänner och mer hängande. Söndag kväll ute och dansade till Playtones och Tops Cats i Hässleholm med ett gäng vänner. Ingen av banden är sånt jag skulle sitta hemma och lyssna på precis. Men Playtones väldigt dansvänligt, både bugg och lindy och foxtrott faktiskt utan att vara sådär typiskt dansband. Tops Cats har massa energi och ett himla tempo på låtarna och allt annat än lindy gick att glömma om man ville dansa någon form av "riktig" dans. Mjölksyra i vaderna och svettigt värre men galet kul! Vi var ett trevligt gäng och kvällen blev så otroligt bra!



Så nu lallar jag vidare med dansens och cyklingens adrenalinkickar kvar i minnet och tankarna om den nya lägenheten. Snart dags att sortera i hjärnan för att kunna sätta sig ner med exjobbet. Men först hundpromenad med finaste Emi.
Trackback
RSS 2.0