Billie the Vision & the Dancers

 
 
Äntligen har jag fått se dem live!!! och det var grymt! En härlig känsla och energi i kroppen som jag kommer ta med mig och försöka bevara så länge jag bara kan.
 
Konserten var på en liten festival i Nyköping och det var en timmes körning dit mitt i natten i dimma och så...och sen hem igen och vi var hemma först halv tre och då föll vi ihop och somnade innan vi landade i sängen tror jag.  Konserten var inne på folkets hus och i caféet serverades fanta och chokladbollar. Gratisfestival där alla fick blåsa för att visa de var nyktra i entrén, men ungdomarna ramlade runt ändå och var allmänt tramsiga. Fram till konserten började kände jag mig som en gammal trött tant som hamnat på en fjortisfest. Vilken snäll Patrik jag har som låter sig släpas iväg mitt i natten på sånt här!
 
På grund av något strul så började konserten en timme efter planerat,  jag tror de var de som spelade innan som drog över och sen inte plockade undan sina grejer från scenen? Det var väldigt väldigt synd. De började spela 00.30 och det var samtidigt som alla ungdomars sista buss gick. Många ungdomar var besvikna och fick traska iväg precis när de skulle börja. Festivalen skulle egnteligen sluta 00.30, men de fick till 01.00 på sig och de försökte klämma in alla bra låtar. Trots bristande tid och publik lyckades de riktigt bra och jag stod längst fram och bara njöt varenda sekund. Så otroligt duktiga musiker med massa instrument och en sååå härlig energi och känsla! De har en riktigt skön attityd och stil. Gillar att skarpt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0