Stafett på Kraftloppet i Finspång!


Mitt lag (NocOuts Damlag 2), min sömniga hejarklack som jag släpar iväg på allt möjligt (Patrik och Emi), jag efter min sträcka, Rebecca på väg ut på sista sträckan och laget som springer i mål tillsammans med Rebecca!
 
 
I lördags var Kraftloppet i Finspång. Men om man inte vill sprinag 72 km (!!!) så kan man joina stafetten istället. NocOut hade inte mindre än 9 lagi stafetten, varav två damlag (resten var herr- eller mixlag).
 
Vårt lag kom på 4:e plats av nio damlag. NocOuts andra damlag vann!! :D NocOut kom även tvåa på herr (52 lag) och trea på mix (21 lag).

 
Jag fick en sträcka på 6 km i ett av NocOuts damlag och sprang den på 29.08, dvs 4.51 min/km och snitthastighet 12,4 km/h. =)
 
Det var kul att springa igen, kändes som om det var längesen. Drog iväg i gott tempo och det kändes faktiskt bra första 3 km, var taggad av all härlig publik och god stämning. Men sen kändes det att kroppen inte ville svara riktigt, troligen en kombination av att inte ha sprungit på länge och kanske har något skräp kvar i kroppen? Men målet var att palla 5 min-tempo och det blev ju under det, så jag är nöjd.

Och det kändes hyffsat bra igår och förrgår efter lopept och så, så tänkte börja träna lite smått. Men idag har jag ont i halsen... suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0