Lilljulafton hos mamma

Nu är minsann julfirandet över. Började med lilljulafton hos mamma. Det är en av årets höjdpunkter och vi har alltid firat lilljul med en annan familj så länge jag kan minnas. Den brukar alltid inntehålla det bästa från julen, de godaste delarna av maten, det roliga, sånger, tramsiga lekar och skratt. Inga måsten, bara kul. I år var hela gänget med och vi hade en lek typ som rappakalja fast man skulle gissa på sak, en julklappslek med rim, och tävling vem som kunde bygga höst torn av sockerbitar på 2 min. Som vanligt var de flesta trötta/övertrötta och det var väldigt roligt och trevlig.
 
Min lillebror var julfin med spelande slips, och mamma hade dukat så fint. Tidigare innan gästerna kom så sprang lillebror och jag innan granen pyntades med bland annat en grytlapp(!) och, jag och Patrik stekte köttbullar. Emi fick öppna ett paket hon fått av Sandra innan vi lämnade Linköping.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart o Co;

Så sköna bilder:) Tack för "Lilljul" med er! Kul, gott och mysigt:) ..och du Gott nytt år! hälsar vi

Svar: Tack själva! och Gott nytt år!
Karla

2013-01-01 @ 20:08:41
Postat av: Gunilla Fagerström

Så så glad jag blir. Vilken härlig beskrivning i text och bild av Lilljulafton.

Svar: Ja, det var ju så mysigt!
Karla

2013-01-02 @ 09:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0