Vi besökte ett vykort!

Igår var vi i Flyeryd och hälsade på Jokke och Sara. Ju närmre vi kom desto vitare, frostigare och vackrare blev det. Och smalare. De bor verkligen på landet. Men oj så vackert! Sån härlig stämning och känsla och på något sätt så slappnar jag av och går in i semester-mode och glömmer allt annat. Ungefär som när man kommer ut till sommarstugan. Emi var lös (vilket hon nästan aldrig får vara längre) och njöt till 110% av snön och friheten! Hon hoppade och studsade i snön och försökte få Corda att busa med henne. När vi bar ved så slängde hon runt vedträna och sprang iväg med dem. Hallå, valpen?
 
Vi hade lovat hjälpa till att hugga och bära ved och jag hade förberett mig på ett ordentligt träningspass. Men vi var fyra stycken och veden var i princip färdighuggen, så det gick ju fort. Men skönt att komma in och fika efter promenad i skogen i snön och vedbärande. Innan jag och Emi körde norrut till linköping blev vi bjudna på en kanongod middag. "bara slängde ihop nåt" blev älgfärsbiffar med fetaost och soltorkade tomater, kantareller osv... Lyx! =)
 

 

 

 











 

Kommentarer
Postat av: Mia

Du tar så fina bilder!!

Svar: Tack vad glad jag blir! =)
Karla

2012-12-13 @ 09:44:34
URL: http://cyklig.kromnow.eu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0