Utförsåkning i Idre!


Såhär nöjd ser jag ut!


Brorsan börjar bli grym på snowboard! (snart kan han hänga med mig... :)


Mamma säger varje år att det känns nervöst att åka, men sen åker hon ner hur snyggt som helst!


Dock lyckades Patrik skada tummen första åket andra dagen, så sen gled han ner lite försiktigt utan stavar de andra dagarna. Tur vi ändå var där för att mysa, fika och umgås också.. Men en snygg pose fick jag, när jag klagade på att jag inte hade några bra bilder på honom. :)


Två dagar hade sol på morgonen nån timme. Det är sååå gött, det gör verkligen skillnad!


Jag gillar verkligen sol och snö!

Bara för att ni inte ska tro att det var sol och fint hela tiden, här är några mobilbilder (klicka på dem för större:)

Början av veckan snöigt och dålig sikt. Väldigt kallt och blåsigt i slutet av veckan! Och blåsigt upp på toppen! Mitten av veckan snöade det massa. Emi trivdes dock kanon i alla väderförhållanden och satt gärna i fönstret och spanade, vi bodde på markplan och många hundar gick förbi precis utanför!


Idre är kanon för längdåkning och det är bra för det är "bara" 12 timmar att köra (jämfört med Åre eller kanske alperna är det ju nära). Men utföråkningen är nog bra för nybörjare och barnfamiljer, men nu var det verkligen bara två backar som vi kände var rätt kul att åka i. Helt okej denna vecka men nix, nu blir de inge mera snowboardåkning för mig i Idre. Nu börjar Patrik bli duktig med, så det blir alperna nästa gång!





Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vad det ser härligt ut. Stackars P, men spaet ser inte helt fel ut det heller:)!

2012-01-13 @ 01:23:22
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilka underbara bilder!! Stackars Patrik som skadade tummen, men bra han kunde åka ändå. Skönt att du kunde åka så mycket längd med! :) Vi får boka in en helg snart så vi kan ses tycker jag... Vi hörs!



Kramar!

2012-01-19 @ 08:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0