NocOut och Team Blekinge

Jag älskar att vara med i träningsklubb! Numera är jag inte bara med i en, utan i två som håller på med ungefär samma saker.

NocOut (www.nocout.se) här i Linköping har jag varit med i bara några veckor, de har satsar på att simma, löpa, cykla och triathlon. Ingen lokal, men det sociala är viktigt. Man tränar mycket tillsammans  - och alla ska med! Det är en relativt ny klubb som hela tiden håller på att utvecklas. Facebook är definitivt där det händer, där man får reda på om alla pass och hittar sällskap väldigt spontant också till träningspass. Jag går nu på simträning på söndagar, men hoppas på mer träning med dem framöver. En tjej som jag pratat en del med har en blogg och hon beskriver Vätterrundan precis så som jag kände det! Förutom att jag inte hade någon förälder med torra kläder i Hjo, men å andra sidan mindre sjukdomar i vår och mer tryck i benen efter Karlskoga i alla backarna.

Hon har verkligen gjort en helvändning i livet, värt att imponeras och inspireras av! Kolla in här:
http://aktivabloggen.blogspot.se/2012/06/lite-mot-alla-odds.html?spref=fb



Team Blekinge (www.teamblekinge.nu) i Karlskrona har jag varit med sen 2003. Det är en löparklubb, men många som gör mycket annat. De har en lokal vid fina områden strax utanför Karlskrona. Träning tisdagar och nu även torsdagar; intervaler två nivåer och distans. Välorganiserade långpass 1gång/måndad. Rutinerad välorganiserad klubb som fyller 30 år i år!! Mötesplatsen är på klubben, men numera mer och mer på hemsidans gästbok. Och tidningen som ges ut och Davids hörna (David skriver med humor om resultat och lopp och annat klubbrelaterat). Faktiskt först härom året jag börjat öka på träningen ordentligt och börjat med skidor, cykling och simning. På grund av flera olika saker; skador, jag tror att variation är bra, för att jag har släppt på scheman och träningsupplägg och bara kör det jag tycker och kul, men också att många andra i klubben numera åker skidor och cyklar. Team Blekinge nu känns så himla rätt för mig, mycket mer blandade åldrar/mål/intressen än när jag började där och ett sånt himla härligt gäng! Det kan vara hur jobbiga mörka trötta tisdagar som helst men efter passen där har jag alltid kommit hem skrattande glad ochalla problem känns så mycket lättare. Fråga bara min sambo. Nu var vi tjugotalet som startade samtidigt mitt i natten på Vätternrundan, häftig känsla att dra iväg! Men oj vad jag saknar er alla! Ska bli kul att ses i Kristianopel, där vår klubb arrangerar ett lopp.

Alla som vill är mycket välkomna att springa, heja, fika eller titta. Jag är målfotograf, så jag hänger kring målet. =)
www.kustmaran.wordpress.com/

Trackback
RSS 2.0