Kuggebodafest, jag fyllde 25!



Förra helgen fyllde jag år och när jag fyller år så brukar jag bjuda lite folk och så umgås vi i Kuggeboda (eller i Johannishus). Förra året tyckte jag vi var många och då var vi 12 på middag och 8 som sov över. I år var vi 25 pers på middag och 15 som sov över! SÅÅÅÅ himla roligt att träffa så många vänner samtidigt och under så lång tid. Pga att jag bor i Linköping nu och fredagen blev kaos (hängde med Emi hos veterinären) så kändes allt bara avslappnat, hade liksom gett upp att allt skulle vara klart och genomtänkt. Men Patrik, Maria och Olle och jag vi satte fart på lördag morgonen och fick en massa gjort och festen blev hur bra som helst på alla sätt och vis!

Det blev terrängkrocket med ett gäng tappra, sen fika på altanen och då började folk droppa in. Sen promenad/krocket/häng en stund innan det blev bål/mingel/presenter/lära-känna-varandra-lek. Middag, och ja, vi lyckades få in alla i samma rum! Men vissa satt väldigt väldigt trångt. Efterrätten blev mer utspridd och sen blev de lite dans och lite mys och lite av varje. Härlig stämning och jag bara njöt och skrattade hela kvällen. Natten var vacker och vi la oss tätt där det fanns plats och sov gott. Morgonpromenad med haltande Emi och Mattias och sen ville vi inte väcka alla. Så vi bara satt på en bänk på gräsmattan och tittade på havet. Vackert! Sen kokade bror kaffe, och då blev de fart på folk! Frukost sen dopp i kallt hav för de som vågade!

Hej vilken helg och åååå vad jag är lycklig som har så underbara vänner!
Trackback
RSS 2.0