+ och -

Orkar inte sitta och skriva massa utförligt men tänkte göra en plus och minuslista för mitt liv just nu. Känns lite spretigt så jag kanske blir klokare av det, vem vet. :P

Bra: +++
  • Vi trivs i Linköping, Emi och jag!
  • Jobbet är bra! Linköping är rätt kommun. Framåt! Miljö! Medborgardeltagande! Samverkan! Öppenhet! Ja! Så ska det ju låta! "Människan bygger staden" som motto och jag ska vara involverad projektgruppen inför Linköpings bomässa 2016. Jättekul projekt!
  • Jag tror jag har hittat två suveräna hundvakter i Linköping, en som kan luncher och en som kan helger! (får se hur ofta de kommer kunna bara)
  • Linköping är otroligt vackert såhär års, med nära till massa fina småparker och gröna ytor!
  • Min balkong är i västerläge och mot gården och jag kan äta lunch och middag där.
  • Lägenheten är verkligen kanon, stor och ljus och nära till jobbet, centrum, och Stångån. (inte lyxig eller nyrenoverad på något sätt, men perfekt för oss)
  • Jag har hittat ett gäng trevliga lindyhoppare!
  • Jag får hela två veckors semester i sommar.
  • Nu måste jag komma på något mer, för annars vinner den dåliga listan...
  • Just det ja, jag har nu tre vänner i Linköping! (Maria och Olle, och min nya vän Ida).
  • Här finns jättemånga gym och träningsställen i närheten (vad ska man välja?)
  • Det är mindre än två timmar med tåg till Stockholm härifrån
  • Jag har inte jättelångt kvar till de 100 milen som rekommenderas att ha kört på racern innan Vätternrundan. (men å andra sidan finns inte så mycket helger kvar som inte är bokade att köra långpass på)
  • Snart ska jag ha min årliga fest i Kuggeboda (som ibland varit i Johannishus) med lite vänner och det ska bli kul.
  • Nu har det slutat regna.
  • Denna helgen ska jag till Göteborg och springa Göteborgsvarvet och träffa mina klubbkompisar från Karlskrona (Team Blekinge)

Min balkong.


Dåligt: - - -
  • Jag saknar min fina Patrik som bor kvar i Karlskrona.
  • Jag saknar mina vänner som bor på alla möjliga håll i Sverige och i världen.
  • Jag saknar familjen.
  • Jag körde in i en annan bil så nu har jag ingen nummerplåt fram och en spricka i plasten. =(
  • Här finns inget HAV och ingen SKOG! Befarar att somrarna är rätt dryga här..
  • Tvättstugan i huset är väldigt väldigt ofräsch. =(
  • Mina knän är ledsna och håller inte med min hjärna om att det vore kul att öka på löpningen.
  • Jag har gym- och träningsabstinens av för mycket sittande på dagarna och av att inte kunna lämna hunden för att träna på kvällarna.
  • Jag har absolut varken kläder eller kunskap om hur man bör klä mig och se vettig ut i jobbsammanhang mer än max en vecka...och den veckan har gått nu.
  • Jag har inte hittat en enda lekkompis till Emi ännu. Ena hundgården är ofta tom och den andra full med jobbiga småhundar, var hittar man de riktiga hundarna?
  • Det är jättedyrt att åka hem om man inte åker på förmiddagarna eller zickzack som tar hela dagen. Boka i god tid är väl okej, men svårt att planera så långt i förväg.
  • Det är långt till närmsta lagliga gratisparkering på vardagarna.
  • Det tar väldigt lång tid att ladda upp bilder på bloggen på mitt mobila bredband.
  • Jag får bara två veckors semester i sommar.
  • Mitt exjobb är inte klart.
  • Jag saknar Rolf jättemycket fortfarande. Det går fortfarande inte en dag som jag inte tänker på honom och att han borde fått vara med oss många år till. Snart är det sommar. Första sommaren på många år som han inte kommer cykla, springa, arbeta i johannishus, laga mat ihop med oss. Som han inte kommer heja på alla löpare på alla lopp och hänga medaljer runt halsen på deltagarna i Kristianopel. Som han inte kommer säga till mig att ta det lugnt i starten. Inatt drömde jag han var här och vi satt på uteservering, mamma Rolf jag och Patrik och Emi och det var sommar och vi hade lika trevligt som vi alltid brukar ha på våra utflykter till Kalmar, Lessebo, Malmö, Åre, Mora, Böda sand, Simrishamn..

 

 

Rolf på badplatsen i Kuggeboda. (Fotografen är min lillebror: Adrian Blum Fagerström)

Trackback
RSS 2.0