Dansande älvor

Första morgonen med nollgradigt och ett lager frost på allt. Under morgonrundan i morse fick Emi och jag sällskap av dansande älvor. Långa, smala och många. Väldigt många. Speciellt när man kom bort en bit från de stora broarna och vägarna, mot Nykvarnsparken till, då var de minsann inte blyga! Det var så vackert att se dessa höga slingrande former röra sig på spegelblankt vatten i morgonens första solstrålar med höstfärgade träd i bakgrunden och frost i förgrunden. Jag skulle haft en kamera med mig! Hade inte ens mobilen. Och jag vågade inte gå hem och hämta, för såväl soluppgången och älvorna skulle nog försvunnit till jag kom tillbaka. I Karlskrona brukar inga älvor dansa, där ligger alltid dimman som ett tjockt fluffigt duntäcke, kanske därför jag blev så fascinerad. Hoppas jag får möjlighet att fota denna spektakulära uppvisning någon annan morgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0