En lugn Linköpingshelg, fast med typ miljoner steg.

Mamma skulle ha hälsat på men var förkyld. Kvällen och helgen räddades av min fina Patrik. och vi har gått och gått och gått och gått...
 
Lördag sovmorgon och spöregn. Sovmorgonen tog slut men inte regnet. Vi gick ändå. Längs ån, runt stan, shoppade loss på Bondens marknad.. Hemma blev det riktigt gott fika från Ronaldos bageri här i stan. Sen gick vi igen, fast nu utan hund och på stan för att köpa lunch och hitta varsit par jeans och varsin tröja. Till sist så. Vi är verkligen inga shoppa-på-stan folk Patrik och jag.
 
Lördag kväll middag och lindy hop på L'Orient. Patrik drack fler öl än mig och jag dansade betydligt mer än honom. Hursomhelst mycket trevligt. Lärde känns lite nya intressanta människor. Hängde kvar lite efter och spanade på synth-folket. Kul idé att köra lindy halva kvällen och synthfest andra halvan!
 
Söndag tänkte jag att vi skulle sova, men sen råkade jag vakna och råka se att det var sol och typ råkade springa en lång runda. Men det var så skönt att kunna göra det utan att anpassa rundan efter hunden eller tiden. Sen hem och hämta älsklingar för att ta sig till brunch på Wayne's, så himla mys. Där satt vi länge och myste och pratade ifatt om allt mellan himmel och jord. Efter att gick tusentals steg till längs med ån och sådär blev vi något förvånade av att möta massa Western-hästart i St. Larsparken! Skulle visst vara någon uppvisning senare. Hann med middag på balkongen innan han gick till tåget och jag mötte Anki och Buster för att gå ännu några tusen steg. Vilken bra helg det blev. Vilket bra liv jag lever.
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0