Roxen runt!

Premiärtur Roxen runt! Första gången, men absolut inte sista! Har ju tänkt att cykla runt den där sjön hela sommarn men tänkt att jag måste ha gott om tid om jag kör fel...och gott om tid är ju en sak jag väldigt sällan har.  Men nu så från ingenstans blev flera timmar lediga. Mitt helgbesök stack tidigare än väntat.
 
Hade först tänkt springa, men har promenerat så himla mycket i helgen så fötterna var rätt trötta. Så tog ner cykeln som fick en ny innerslang (less på att ventilen var för kort för att funka med min pump) och försöker komma ihåg var jag hade alla saker.
 
Det kändes rätt spontant och jag tänkte jag kör uppåt Vreta Kloster en sväng. Sen var jag nyfiken hur det ser ut vid Bergs slussar så här på hösten så fortsatte dit. Det så himla fint med alla höstträd och allt så jag bara fortsatte uppåt. Kände jag behövde en dos vatten. Stångån är fint, men räcker inte riktigt..
 
Tanken slog mig att jo, det känns ju bra och jag hade ju faktiskt reflexvästen på och lysen och russin med mig så visst, varför inte ta sig an Roxen idag? Riktigt riktigt vackert vissa delar där på norra sidan! Fint när man ser alla olika nyanser på träden spegla sig i sjön! Men folk här upp har glömt varna mig om det är en enda lång berg- och dalbana norr om Roxen... Inga dåliga backar alltså!
 
Valde tråkväg hem, ska leta upp en annan tills nästa gång (antar det funkar via Östra Harg och Ekängen typ?). Men denna var rak och snabb iaf, tänkte då hinner jag ju dansa också ikväll! =) Hade nog hunnit dansa mer om jag inte haft motvind på den långa raka sträckan..
 
Hursomhelst, härligt med höstluft! ...och just idag var det riktigt skönt att cykla själv. Rensa kroppen, rensa hjärnan i min egna takt.
 
Klippt ur träningsdagboken:
Sträcka: 71,6 km
Hastighet: 25,32 km/h
Maxpuls: 170 slag/min
Snittpuls: 145 slag/min
(dvs ganska lugn takt ser man på både hastigheten coh pulsen)
 
Diagrammet visar topografin/backarna på dagens cykeltur. Mycket långa och branta backar där mellan 10 och 40 km!
 
Kartan visar hur jag cyklade idag! Nästa gång tänkte jag cykla norr om E4:an på vägen hem..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0