Långpass morgonrunda i sol!

Vaknade vid halv sju idag och råkade se att solen sken och kunde INTE sova då ju! Rymde ut medan vovven och Patrik sov.

Tog med vätskebälte med vatten och lite dextrosol i en ficka och tänkte får se hur långt jag kommer på en banan och ett glas mjölk. Ganska långt faktiskt. Tror inte jag sprungit milen sen Vansbro?

Passade på att jobba lite. Kollade in lite aktuella områden och projekt. Trädgårdsföreningen för där är så fint, Stolplyckan för att det är spännande med kollektivboende. Haga Berg för jag är inbjuden till bostadsrättsföreningen där och berätta lite vad som är på gång och svara på diverse frågor. Genom garnisonen och ut på fina småvägar bland skjutbanor typ för att sen spana in Smedstadbäcken och det andra diken som folk pratar om att det inte är något vatten i. Lite var det ju i Smedstadbäcken iaf såhär års... Sen lite zickzavck i blivande Vallastaden för att fundera lite och känna efter hur det känns nu och kan komma bli om några år.

Sen sprang jag genom universitetet och då slutade jag kolla och fundera och stängde av hjärnan och bara sprang. Ökade något och försökte hitta "långpass-känslan" med jag tog mig igenom Rydskogen. När jag kom ut ut skogen hittade jag ett skylt mot Glyttinge camping och tyckte det verkade så ologiskt ställa att ha en camping på så tog en omväg för att se om den var nerlagd eller hade någon oväntad kvalitet. Inget av det faktiskt, hittade inget vatten eller vacker natur utan en idrottsplats var det enda i närheten som inte var vägar eller järnväg. Men där bodde folk och där var cyklar och bilar och husvagnar som användes. Udda. Sen sprang jag genom Tornby hem.

Brydde mig inte om tempot idag, njöt mest av solen (första halvan av rundan iaf innan den gömde sig). Men på slutet när jag slutat "inventera" drog jag på lite, men inte så effektivt att köra utan bränsle. Men jag är nöjd ändå idag. Framförallt nöjd att jag och skorna äntligen börjar komma överens. Jag brukar säga till dem att de är för långsamma, men de funkade bra för dagens pass. Idag kändes löpturen och kroppen långsamma rent allmänt och lite ovant sådär, men bra ändå. Skönt.
 
Det blev 18km på 1.45, dvs 5.49min/km.
 
 

 
Lite mobilbilder från rundan (bara det visar ju på att jag inte hade så värst mycket tempo).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0