Mora - när vi inte cyklar cykelvasan

Tidigare har vi haft sån himla tur med vädret, soligt och fint rakt igenom! Men i år var det kallt och grått torsdagen, fredagen och söndagen. Men lördagen var fantastiskt fint, så himla härligt!
 
I år har jag itne alls fotat så mycket som jag brukar, jag har bara gått runt och njutit. Patrik och jag och Emi åkte upp en dag tidigare än vi brukar och sov hos Frida en natt. Frida passade även Emi hela helgen. Det kändes så himla lyxigt med en långhelg i Mora! Kul att cykla! Kul att få umgås så mycket med Frida! Kul att ha brorsan, mamma och Lars där! Mora är mysigt, lugnt och trevligt. Härlig stämning, antingen lite laid back sådär eller full fest med hejande och firande! Blir alltid glad av att vara där!
 
Fredag em kom brorsan, mamma och Lars upp och i år fanns det tid att sitta och fika, skratta och umgås flera timmar. Först fika på gågatan och lite shopping då. Sen cykelmek och packning inför loppet på vandrarhemmet. Kul med vandrarhemmet, ett litet sånt som bara har öppet när det är lopp, och det är samma folk som bor där varje år. Trevligt folk och det är kul att vara en del av uppsnacket! Sen åt vi pizza och fick bära in bordet under tak, men det gick så bra det med.
 
Lördagen efter loppet var vi ute och åt, trevligt som vanligt. Inte alls lika kyligt som fredag kvällen, och vi åt god mat på restaurangen nere vid vattnet innan vi vandrade längs vattnet hem.
 
Ännu en fin Mora-helg. Tacktack. På återseende!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0