Lärare för en dag!

Jag hade nån tanke om att kanske börja dela med mig lite mer om mitt jobb här på bloggen. Sådär ibland i alla fall. Periodvis gör jag ungefär samma saker och periodvis blandas det hejvilt. Igår var jag och Erik på en skola och hade själva hand om en sjundeklass i två timmar! Det var en ny upplevelse!
Vi pratade om vad vi gör på jobbet, om fastigheter och detaljplanering, lite om politik och demokrati och framförallt om hållbarhet. Deras uppgift var att i grupper ge förslag på hur man skulle kunna förbättra byggnaden som gruppen hade ur hållbarthetsperspektiv. De byggnader de hade var större kända byggnader i Linköping, såväl gamla som nya.
 
När vi satte oss i grupperna var det väl kanske lite trögt att komma igång, men sen gick det bra och det kom upp mycket bra idéer. När vi efteråt på tavlan samlade ihop några av förslagen så var det allt från ganska enkla grejer till lite mer kreativa. 
 
Himla roligt. Men himmel vad trött jag var i huvudet sen. =)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0