Alla-hjärtans-dag-helg

Förra helgen fick vi ta igen Alla hjärtans dag. På fredagen var vi på en fantastisk konsert med Tallest Man on Earth, Kristian Matsson från Dalarna. Riktigt bra. Han har vuxit mycket senaste året. (Dock inte på längen, fortfarande superkort.) Jag har sett honom på ett litet hak i Malmö för några år sen. Men nu turnerar han runt överallt och har hans konserter i Sverge blev fulla direkt. Vi var inte i största salen på Konsert & Kongress här i Linköping utan en av de mindre och det blev ganska personligt och mysigt tycker jag. Han hade med sig lite blås också, det var rätt tervligt, även om jag väldigt mycket gillar hans gitarrspels ensamhet på scenen också. Han har tydligen turnerat och blivit populär i USA. Där lärde han också känna förbandet, Strand of Oaks från Philadelphia. En skön kille det med, som vi faktiskt snackade lite med i pausen mellan förband och huvudband.
 
 
Här var en film på youtube från Linköping som någon vänlig själ lagt upp. Det är från extralåtarna. I första halvan gör han sin låt "The Wild Hunt" och i andra överraskades publiken av hans fru (Amanda Hollingby Matsson fd. Bergman, med artistnamnet Idiot Wind) som kom in och de sjöng en cover på Paul Simons "Graceland" ihop. Härligt!
 
 
 
 
Lördagen. Bara hänga med varanda och gå på "vår" restaurang på kvällen. Prisvärt. Lugnt och skönt. Gott.
 
Det är himla kul att vi alltid hänger med massa folk, det är verkligen guld! Så kul! Men vilken himla bra helg vi hade själva också. Vi hann "prata ifatt" om allt möjligt och ja, efter en toppenhelg själv med Patrik så blev jag i alla fall jag påmind om att jag är mer kär än nånsin! Vi har verkligen hittat rätt. <3
 

Kommentarer
Postat av: Jokke

De e en bra gubbe du har hittat så håll hårt i han!

Svar: Jag håller så hårt jag kan! :)
Karla

2013-02-25 @ 00:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0