Konsert vid Johannishus slott!

I mellandagarna var vi på en fantastisk konsert i Stenlängan i Johannishus, "Stilla nätters kapell". Förra året samma koncept fast i Amiralitetskyrkan. Ett gäng lokala artister samlades och körde några låtar ihop några låtar var. Inget jultema, utan bara låtar de gillade. Supermysig stämning med kyla, fullmåne och stjärnklart utanför, kristallkronor och den där lite darrande känslan i luften första konserten.
 
Oskar Appelqvist skötte snacket och spelade dragspel, gitarr, piano. För musiken stod också Kristofer Johansson (slagverk), Johan Ådahl (kontrabas, elbas), Sara Jefta (fantastiskt fiolspel) och Anders Svensson (gitarr).
 
Med som solister var en glad Caj Karlsson, han såg verkligen ut att njuta av sällskapet och tillställningen. Han har en förmåga att alltid omges av massa bra musiker och ofta så hänger de i soffor på scenen. En av Karlskronas stora favoriter är Adam Grahn, sångare i Royal Republic. Han bjöd på mycket känsla och en annan typ av låtar än jag brukar höra från bandet. Malin Törnquist från Calasia sjöng två helt olika låtar, båda med inlevelse. Dennis Glimmefors från X-factor bjöd på smöriga låtar. Boppin' Steve från The Playtones bjöd på countrymysik och Johnny Cash, yes!
 
...och Lovisa Birgersson kan jag ingenting om alls, men jag blev helt slagen! wow, hennes sista låt var så häftig att se och höra! Hon levde sig verkligen in i den och sjöng fantastiskt!
 

 
 
Filmen hittade jag på youtube, upplagt av Paraply Production. De har lagt upp fler filmer från konserterna såg jag. Tog några bilder själv också, men det var svårt att hitta känsla och skärpa i dem. Vi som varit där kan nog hitta tillbaka till stämningen lite lättare. =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0