OW-simning

Ja, nu närmar sig Vansbro triatlon med stormsteg coh det är svårt att prioritera vad man ska träna för nåt. Allt? Fokusera på någon av grenarna, eller på växlingen? Ja, vilket som antar jag, kan inte göra så mycket som förändrar läget just nu. Det är väl isf den mentala biten, den är också viktig. Så satsar på det. =)
 
Förra veckan klubbmästerskap var i regn och kyla och med punka och jag kände väldigt otaggad och meningslös. Den känslan ska jobbas bort. Får leta upp det positiva och jobba bort det negativa. Egentligen så gick ju simningen rätt bra, både på tisdagen OW-simning vid Bergs slussar och den på onsdagens triatlon. Det gick som vanligt liksom. Man blir inte snabbare av att inte träna, så bara att acceptera, försöka hitta lite teknik och bara att mala på. Försöka att inte tänka så mycket. Köra i mitt vanliga lugna tempo för att ha koll på andning och inte stressa upp mig. Inte värt det. Den kör vi på lördag med.
 
I tisdags var jag för första gången med på ett organiserat OW-pass (OW står för Open Water, och innebär att man simmar utomhus). Det var väldigt kul att simma med sällskap! Svårt att ta ut riktning dock när man crawlar, men bra när man hittar några fötter att följa efter. Förutsatt att de tillhör nån som är hyffsat duktig, eller helst bra, på att ta ut riktning. ;) Härligt gäng hursomhelst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0