The Rules of cykling (and triathlon)

Inom cyklingen finns det en massa regler att följa om hur man klär sig, behandlar sin cykel osv. Inte som i att man måste följa dem, men många gör väl det ändå. Internhumor inom cyklinger handlar rätt ofta om dessa, så jag tyckte det var kul att kolla upp dem! Nördigt roliga på nåt sätt. =)
 
Min favorit är nog nummer 12, att man alltid behöver en cykel mer än det antal man har. Och att man alltid ska ha en cykel mindre än vad som orsakar att ens partner drar... Framförallt gillar jag, som den gamla matte/fysiknörd jag är, att de gjort en mattematisk formula av det.
 
Reglerna är väldigt många, så jag tog med några exempel:
 

Rule #7 // Tan lines should be cultivated and kept razor sharp.

 

Rule #8 // Saddles, bars, and tires shall be carefully matched.

 

Rule #12 // The correct number of bikes to own is n+1.

While the minimum number of bikes one should own is three, the correct number is n+1, where n is the number of bikes currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner.

 

Rule #15 // Black shorts should also be worn with leader’s jerseys.

Don’t over-match your kit, or accept that you will look like a douche.

 

Rule #25// The bikes on top of your car should be worth more than the car.

 
Av de ovanstående reglerna klarar jag alla utom den första. Den är jag inte ens i närheten av att klara av, men det gör mig faktiskt inget. Jag kan ju låtsas att jag är triatlet, så klarar jag mig? Som triatlet ska man absolut inte ha "tan lines", speciellt inte armarna (triatlonkläder är ju ärmlösa). Man bör även låta bli att träna i sin tempohjälm, med tävlingshjulen och tävlingskläderna, de är ju till för tävling.. Det är ganska underhållande med alla dessa stilkoder. Men nix, jag bryr mig inte. Det är väl när man börjar bry sig för mycket som man blir nörd på riktigt?
 
Men jag är ju inte proffscyklist eller riktig triatlet heller. Jag är ju även lite löpare, lite triatlet, lite av varje sådär. Jag gillar ju bara att träna och vara utomhus med härliga människor! Och så hade jag himla kul när jag körde mitt första och ända triatlon (hittills) i Vansbro förra året. Nu är det bara 2½ vecka till nästa gång! Spännande!
 
 
Exempel på en som har gått för långt..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0