En fest på Karlas vis.

Bättre sent än aldrig. Nu om mitt kalas i Kuggeboda som var under Kristi himmelhelgen. Istället för att i år fira födelsedagen med vänner i Kuggeboda som jag brukar, så bjöd jag in till släktkalas! (Vännerna får komma och hälsa på nån annan gång!) Patriks släkt hade ju fortfarande inte varit där! Vi lyckades hitta en tid två veckor innan min födelsedag som funkade för alla. Mina yngsta bonusbröder, som ju känns som bröder, kom också, och hej och hå vi blev rätt många ändå!
 
Det var roligt att få vara självisk och göra kalas på mitt sätt, och det blev en riktig Karla-fest med allt jag gillar! Alla från min närmsta släkt på plats! Jag björd på enkel men god mat, alla satt tillsammans (trångt men mysigt). Mamma hade gjort fånig tipspromenad ner till badplatsen och tillbaka och parade hänsynslöst ihop folk som inte kände varandra två och två. Väldigt roligt! Jag gick med Maria, och pinsamt nog vann vi inte, då många frågorna handlade om mig, min familj och Kuggeboda! Fast frågorna var luriga och jag tyckte många svar stämde in! Anders och Ingalill vann! De har minsann öronen öppna och koll på läget!
 
Sen god chokladtårta mamma gjort och gott kaffe från nya Moccamastern. Patrik var i sitt esse och hann med att båda vara bartender, servera, underhålla, diska och gud vet vad. Rebecca stod för fotandet. Jag bara och skrattade och njöt. Efter tårtan trängde vi ihop oss i vardagsrummet och Richard och pappa turades om att spela gitarr. Favoritlåt efter favoritlåt levererades. Jag har världens bästa familj!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0