Regn, pannlampa och däckbyte

Igårkväll bytte jag däck på bilen, efter jag varit och simmat och bastat med Sandra. Nyduschad, ren och fin blev en stor kontrast till mörker, regn och leran utanför. Var nog en underhållande syn ändå. Pannlampa, påbylsad, regnkläder, lerigt/blött skitigt/tungt och nynnandes. Ren fin söt vovve satt i öppet bagaget i töntig reflexväst och verkade undrade vad jag höll på med, samtidigt som hon snällt och lugnt tittade nyfiket på passerande hundar medan bilen hissades upp- och ner och jag stånkade..
 
...och jag som just berättade för Johanna att det inte alls tar någon tid att byta däck på bil. Typ 20 min eller så. Alltså ja, det stämmer ju, själva däckbytet tar ju inte tid. Det är att bära däck (säkert dubbelt så tunga som de till opeln! Puh!), tvätta däck (skitiga!), hitta all utrustning som behövs och allt runt omkring som tar tid.
 
Men nu är det gjort! I morgon blir det Karlskrona!
 
Jag har även bytt till dubbdäck på min tantcykel:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0