"Tack för hjälpen"

Jag insåg nyligen att jag aldrig skriver om vad jag gör på jobbet. Det har nog bara blivit så. Men det kanske blir ändring på det, vem vet.
 
En del  av mitt jobb innebär att svara på frågor om detaljplaner och detaljplaneprocessen när medborgare eller exploatörer ringer eller mailar in. Ofta är det frågor om detaljplanerna som jag jobbar med, men det kan också vara folk som undrar vad som byggs på nåt annat ställe. Ganska ofta på sistone har jag fått frågor om vad som gäller och vilka möjligheter som finns för en tomt som hen äger eller funderar på att köpa. Dessa frågor kan vara  kluriga och jag känner att det är ju viktigt att de får korrekt information om de köper en tomt. Jag tycker oftast att det är kul att klura på sånt, men peridvis blir det väldigt mycket kluriga frågor. Och det tar upp tid och energi från de andra projekten. 

Denna + veckan har det hänt nåt helt unikt. Inte mindre än tre olika personer, som frågat tre helt olika typer av frågor, har kontaktat mig bara för att tacka för hjälpen eller tacka för ett bra svar! Vips, så fick jag massa ny energi!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0