Första lägret med Team Rynkeby Jönköping

Denna helg har jag vari i Jönköping och hängt med Team Rynkeby Jönköping. Så roligt att äntligen få ses en längre stund och hinna umgås lite med! Mest har jag umgåtts med Johanna och Ole, då vi samåkte ned och med Johanna och Camilla som jag delade rum med. Men där emellan blev det också att lära känna några av laget lite bättre än tidigare. Lyckades lära mig de sista namnen. Insett att vi är en fantastisk och inspirerande blanding människor olika bakgrunder och idéer. Så himla härligt gäng. =)
 
Cyklarna kom ju härom veckan. Kläderna fick vi i lördags. Och vi ville bara ut och cykla! Ut ut ut! Men först var det massa info från Team sportia, där vi hämtat cyklarna innan, som berättade om garanti, cykelvård, osv. Lite tid för shopping och kaffe. Många var rejält trötta, hade liksom mig gått upp innan 6 på morgonen och det var ett roligt tröttflamsigt/pirrigt gäng. Sen Cykelteori och lunch, sen incheck på hotell och ombyte. På eftermiddagen  fick vi ätnligen komma ut och cykla ihop för första gången! Vi delade in oss i fyra små klungor (6-9 pers), med en erfaren cyklist som hittade rundan i varje grupp. Mycket bra tror jag med små grupper, när vi inte känner varandras egenskaper som cyklister än. Fikapaus tidigt och lugnt tempo, fokus säkerthet och klungkörning. Det gick bättre än väntat tycker jag. Bra första dag! Middag och umgänge och sova gott på hotell.. Nice!

Söndagen startades med hotellfrukost, innan cykling. Det blev samma grupper ut ur stan, sen övade vi på att köra storklunga! Ganska rörigt, och finns helt klart förbättringspotential, men med tanke på att det var första gången tycker jag det gick väldigt bra! Mäktigt med alla gula cyklar och cyklister som far fram! Wiiwi har fotat massa under söndagen, hoppas jag kan låna några bilder sen. =)
 
 
 
Första tre bilderna är från Team Sportia, den sista från prova-kläder-och-innan-lunch häng. Allvar blandat med flams och trams. Johanna på liten mini Bianchi. Johanna är för övrigt väldigt kort och det blir mycket skämt om hur liten cykel hon har, så denna hade kanske passat? Ole, dansken, och Camilla, provar hjälpar och pratar om Garmin ruttplanering.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0