Långhelg och Skärgårdsfest

Helgen som var blev en typ av långhelg, då jag tog ledigt torsdag eftermiddagen och åkte ner redan då (för att kunna fota stadsloppet). Fredag fm jobbade jag hemifrån, på altanen. Skulle kunna vänja mig vid det, men har tyvärr inte den sortens jobb där det funkar så bra. På sommarn brukar mamma och Lars bo i Johannishus och vi passade på att sova där vi med. Lugnt och rofyllt, och ofta nåt nytt projekt på gång. Årets nyheter var det lilla växthuset och robotgräsklipparen, den senare har fått mycket uppmärksamhet helt klart då de har försökt få den att förstå var den ska klippa och hur den ska hitta "hem" och så. Emis min när den kommer emot henne när hon ligger och chillar är också underhållande!
 
I fredags tog vi en cykeltur till Äggaboden i Edestad för lunch, himla trevligt där. En jättemysig gårdsbutik med allt möjligt, nästan allt lokalproducerat och ekologiskt (ägg, mjöl, müssli, potatis, grönsaker, godis, viltkött, korv på Blekingehjort). Gårdsbutiken sitter ihop med en café och restaurangdel med massa gott hemmalagat.
 
Lördagen så var det triatlontävlingen som jag skrev om häromdagen och på söndag så fikade vi och cyklade vi.
 
Alla kvällarna så hängde vi inne i Karlskrona på Skärgårdsfesten och jag kände mig som tonåring igen. Vi bara drev runt och snackade med massa vänner som man mötte. Det är en tillräckligt liten stad för att man ska träffa på de flesta man känner en sån här helg. Sköna varma kvällar, trevlig musik och kul att träffa massa vänner man inte sätt på länge! Vovven hängde med mamma i Johannishus på kvällarna och var mycket nöjd med det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0