Med ryggen åt Svenskarnas Parti.

Denna vecka har jag blivit arg. Och förvånad. Svenskarnas parti var i Norrköping i tisdags och i Karlskrona igår och pratade om att vi är olika och att alla inte är välkomna. Detta händer inte!? Nazistmöte på våra torg!? Helt sjukt ju!
 
I Norrköping var det många som kom för att visa sitt motstånd. Några buade, några vände ryggen till och några skramlade och förde oljud. Men de flesta stod mest en bit bort och spanade. Liksom jag. Önskar jag gjort nåt mer aktivt.
 
Sen blev jag lite ledsen när man här på jobbet pratade om att man hört att nazisterna hade starkt fäste i Karlskrona, men jag vågade inte säga nåt för vad vet jag. Men det är fel! De är inte välkomna i Karlskrona heller! Den enda fördelen med att nazisterna synts en del i Karlskrona för många år sen, är att Karlskronaborna vet hur man tydligt visar att de inte är välkomna på ett sätt som inte skapar bråk. Många på plats (många många fler än i Norrköping), alla tillsammans, kärlek är viktigast och Karlskronaborna visade tydligt sitt buskap med ryggarna vända till. Heja Karlskrona!
 
 
Bilderna är tagna av Charlotta Ottinger, Bengt Pettersson och Patric Söderström (källa: www.bltsydostran.se).
 

Kommentarer
Postat av: ♀ THE REVOLT ♀

Finns många sätt att visa solidaritet med än att använda våld. Skönt att det inte blev ngt våld där!

2014-08-29 @ 13:17:43
URL: http://TheRevolt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0