Två mammor på besök!

Förra helgen kom inte bara en, utan två mammor på besök! Själva!
 
Patrik och Rebeccas mamma Camilla ville se butiken där Rebecca har praktik och min mamma Gunilla ville titta på ett hus. Men träffa oss också, så klart. Och varandra..? De verkade ha himla trevligt ihop. De kom fredag kväll och spanade in butiken, och åkte söndag morgon. Men lördagen blev händelserik!
 
Vi umgicks en del ihop och en del på olika håll. På morgonen var mamma på actic och tränade medan jag och Camilla gick en riktig långpromenad med Emi  Galet halt, men det vägdes upp med trevligt sällskap och en försiktig sol. Syskonen Hentzel sov såklart. Sen möttes vi alla för lunch på stan, med Madde som bonus.
 
På eftermiddagen shoppade de andra julklapper medan jag och mamma åkte på bussäventyr till Riksbyggens hus i Vilbergen med konceptet Bonum, Riksbyggen i Karlskrona vill genomföra ett bygge med samma koncept där och tyckte vi borde göra ett studiebesök. Vi missade att hoppa av vid rätt busshållplats när vi åkte dit och på vägen hem råkade vi hamna på en riktigt bra luciakonsert i pausen på en pensionärsturning i bowling när vi letade efter en kopp kaffe i Vilbergen. Blev lite absurt men trevligt. Alltid kul att vara på äventyr med mamma.
 
Helgens roligaste var kanske ändå när Jonas ringde och frågade om vi ville med och äta på Indra på lördag kväll innan dansen och jag frågade om jag fick "ta med en mamma eller två"? Jag tänkte inte först på det, men det lät väldrigt roligt när jag hörde mig själv säga det.

Efter middagen följde jag och mamma med Jonas och gänget till Lindy hop-kväll med lilvemusik och dansade en stund innan vi gick hem och åt efterrätt och firade Emi som skulle fylla år.
 
Bra dag helt klart. Men väldigt dåligt med bilder.
 
Men har två bilder från andra tillfällen på världens bästa mammor:
Gunilla i Åre (februari 2013) och Camillas födelsedag (juni 2012)
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Fagerström

Du är världsbäst på att uppskatta allt här i livet och beskriva !

2014-12-20 @ 16:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0